July 28, 2016

Kerana jatuhlah kita BERUSAHA untuk BANGUN

Teks: Kizeewatty Zainal

Assalamualaikum wbt.
 

 

Kerana jatuhlah kita BERUSAHA untuk BANGUN.

Dan dengan ujianlah kita MATANG.



#KizeeHealthyVita
#Dinner #Moments
— with Amir Azli.

July 24, 2016

Tentatif Program Raya Impiana 2016

Teks: Kizeewatty Zainal
Assalamualaikum wbt

Petang ahad.
Tentatif program raya Impiana.

Di waktu teknologi canggih zaman sekarang ini, segala urusan boleh dilakukan di dalam grup whatsapp sahaja.

Dear cik puan AJK Impiana, sila review dan komen. Kalo takde pape satgi saya nak blast wasap satu taman. ๐Ÿ™Œ

July 23, 2016

Rumah Terbuka Raya dan Supplemen DETOX

Teks: Kizeewatty Zainal

Assalamualaikum wbt

Jom pi raye lagi. 
Hari ni jemputan openhouse non stop.

Maka wajib kita consume supplement DETOX dulu.

Supplement DETOX Shaklee



Untuk maklumat dan pertanyaan lanjut sila hubungi saya di:  

whatsapp 0192484428

PM di FB: Kizeewatty Zainal   
FB fanpage saya  di Kizee Healthyvita  

Melupakan Simpanan Dengan Emas

Teks: Kizeewatty Zainal

Assalamualaikum wbt



Beli emas, dan jadikan sebagai simpanan yang DILUPAKAN.

Kita akan tak tahu berapa jumlah simpanan yang ada. Yang kita tahu, berapa keping gold bar dan dinar emas yang kita ada.

Dan mungkin satu hari nanti bila asyik je simpan dan tambah emas, kita pun tak tahu berapa banyak emas yang kita dah beli.

Ada jer duit lebih, kita beli gold bar atau dinar.

Bila cukup “haul zakat” nanti, baru buka dan cek balik berapa ketul emas yang kita ada untuk keluarkan zakat simpanan emas.

Mulakan tabiat menyimpan emas, kita akan rasa kita tak banyak duit. Dan tak terfikir nak beli itu dan ini sebab ‘tak ada’ duit dalam buku akaun bank.

JOM MULAKAN SEKARANG!!

Harga Emas Powergold sila klik link di bawah:


Whatsapp saya jika anda ingin tahu bagaimana cara untuk mendapatkan emas serendah 1 gram

Kizeewatty Zainal
Whatsapp 0192484428

#AhliPowerGold #PasirGudang
#EmasSimpananTerbaik #EmasKalisInflasi 

July 22, 2016

Kurus - Kawal Pengambilan Makanan dan Senaman Konsisten

Teks: Kizeewatty Zainal

Assalamualaikum wbt

Lepas raya ni, adalah beberapa saudara dan teman beritahu macam 'kurus sikit' berbanding dulu.

Teringat Mak cerita orang dulu-dulu kalau orang puji gemuk pasti tersenyum suka.. menggambarkan status mereka.

Orang sekarang memang cari pasal kalau dipanggil gemuk! ๐Ÿ˜… terbalik pula tersengih-sengih bila dipuji kurus..

Yang penting ialah berat badan yang ideal.. selain mengawal pemakanan, senaman fizikal yang konsisten juga cara yang berkesan.

Cabaran terbesar sekarang musim open house yang sampai 8 rumah dalam sehari ๐Ÿ˜ธ๐Ÿ˜ธ๐Ÿ˜ธ

Jika tak mampu, boleh dapatkan supplimen yang halal, diuji selamat secara klinikal dan lulus KKM:

1- Alfafa Complex - detox
2- Lecithin - cairkan lemak



Alfafa Complex



Lecithin


Untuk maklumat dan pertanyaan lanjut sila hubungi saya di: 
 
Kizee 
sms: whatsapp ~ 0192484428


Email: kizeewattyzainal@gmail.com  

FB fanpage saya  di Kizee Healthyvita  

atau   

PM di FB: Kizeewatty Zainal   

#pengedarshaklee

#pasirgudang



July 19, 2016

Mari Belajar Mandarin - Kelas Easy Mandarin 2 U

Teks: Kizeewatty Zainal

Assalamualaikum wbt


Kelas mandarin malam ni.
Wo you gong ke..yeahhhh!!!

Wo you gong ke..yeahhhh!!!
Sesi buat ayat..๐Ÿ˜น๐Ÿ˜น

Tergelak-gelak Nabihah Laoshi dengar kami buat ayat..nak-nak lagi dengan perkataan Gui.



But practice make perfect, right?

With every attempts, she will praise "Hen Hao". Buat kami lagi semangat buat ayat panjang-panjang. 

Untuk anda yang ingin belajar bahasa Mandarin boleh ke page Kelas Mandarin Johor
Kelas diadakan di Bandar Baru Uda dan Bukit Dahlia Pasir Gudang bersebelahan Kip Home Mart.


July 16, 2016

Vita-Lea Iron Formula untuk Ibu Hamil

Teks: Kizeewatty Zainal

Assalamualaikum wbt

Cara pengambilan Vita-Lea Iron Formula - 1 biji sehari


◍Vita-Lea adalah multivitamin jadi ibu tidak perlu mengambil obimin lagi.

◍Diperkayakan dengan iron (zat besi) di mana jika ibu ada masalah masalah pitam atau mudah pening ataupun masalah anemia. Anemia ini berbahaya kepada anak dan ibu ketika bersalin kelak. Oleh itu, pengambilan multivitamin amat penting semasa mengandung.

 Amat bagus untuk membekalkan zat besi dalam badan dan menaikkan tekanan darah rendah yang selalu terjadi kepada ibu hamil.

Kizee
0192484428
#pengedarshaklee
#pasirgudang

B Complex untuk Ibu Hamil

Teks: Kizeewatty Zainal

Assalamualaikum wbt.

Cara pengambilan Vitamin B Compleks

- 1 biji sehari


 Lengkap dengan asid folik dan juga 8 kumpulan B. 

 Asid folik sangat penting untuk pembinaan tulang dan bagi mengelakkan kecacatan pada janin, mengurangkan risiko kecacatan saraf pada bayi khususnya 'spina bifida'. Ibu memerlukan sekurang-kurangnya 400 mg keperluan asid folik sehari. Penting bagi menjamin keperluan asid folik ini mencukupi 3 bulan sebelum ibu merancang untuk mengandung hinggalah tempoh awal mengandung. Ini kerana masalah gangguan pertumbuhan saraf dan neuro ini boleh berlaku seawal minggu pertama mengandung ketika janin baru terbentuk.

◍Membantu mengurangkan stress dengan sifatnya hormon penenang untuk memstabilkan emosi

Kizee
Whatsapp 0192484428
#pengedarShaklee #PasirGudang
#BComplex #SHAKLEE

Tidak Perlu Maintain Tiap Bulan Bila Jadi Ahli PowerGold

Assalamualaikum wbt

■JANGAN FOKUS KEPADA TERPAKSA MEMBELI EMAS.
powergold tiada pembelian bulanan beli emas mengikut kemampuan anda pada bila-bila masa.

■JANGAN FOKUS KEPADA TERPAKSA MENJUAL.
jika tidak minat menjual jadi tak perlu menjual.

■JANGAN FOKUS KEPADA TERPAKSA MENCARI AHLI.
jika tidak minat mncari ahli dan bonus rangkaian, jadi tak perlu cari ahli@orang.

Cuma ANDA HANYA PERLU FOKUS DENGAN APA YG ANDA MINAT TERHADAP EMAS DAN TAWARAN POWERGOLD YG MANAKAH MEMBANTU MINAT ANDA TRSEBUT.

akhir kata,siapa ada target dan berusaha,dia akan mendapat hasilnya.

๐Ÿ‘jika anda target untuk simpan emas brkilo2,anda harus pandai bajet simpanan duit anda.

*(Target + kumpul duit + tukar ke emas)*

๐Ÿ‘jika anda suke dkenali sebagai *Tokey Emas* ,usahakanlah apa-apa cara untuk menjualnya.

๐Ÿ‘jika anda target untuk membina bonus rangkaian dengan mengambil kesempatan ke atas RAMAINYA PEMINAT EMAS, suka bekerja dalam kumpulan, maka tegakkn tiang dan pasang signboard 'POWERGOLD' (promote@iklan).

bulan ini nak rm50, jadi anda mesti dapatkan rm50 tersebut dan itulah namanya TARGET.


DUIT ANDA PILIHAN ANDA ๐Ÿ’


       1 gram 1 bulan 1 orang
          | Saving | Trading |
             | Networking |


 ๐ŸŒ Perunding Pembelian Emas Online

Kizeewatty bt Zainal
๐Ÿ“ฒ whatsapp: 019-2484428

๐ŸŒŸ Born To Inspire ๐ŸŒŽ
๐ŸŒŸ Leader Create Leader ๐Ÿ‘ฌ๐Ÿ‘ญ

July 13, 2016

Selamat berbuka puasa.

Assalamualaikum wbt

Selamat berbuka puasa.



#candlelightdinner #berdulangtalam
#puasa #ayampenyet

Teks: Kizeewatty Zainal

Semalam setelkan order dan posto suplemen shaklee.

Hari ni pula setelkan request kawan beli gold bar. Almaklum harga emas turun RM 4/ gram.๐Ÿ˜๐Ÿ˜


Siap-siap dah kawan ni tukar duit raya anak-anak ke 3 gram gold bar. Bertuah sungguh dapat stok limited edition ni.

Dia niat nak simpan 1 gram 1 bulan pasni. Amiiinn. Insya Allah saya doakan.

 Kizeewatty Zainal
0192484428

#powergold #saving #trading #networking
#emaskalisinflasi

www.kizeewattyzainal.blogspot.my

July 5, 2016

Tazkirah Raya 2016

Tazkirah tarawih Masjid An Nur Junjong, Kulim.

* Istiqamah - melazimi, tetap melaksanakan ketaatan kpd Allah SWT mengikut makna yg diterjemahkan oleh Imam Al Ghazali
* Ramadhan adalah bulan latihan utk beribadat, tarbiyyah - didikan yg menghasilkan org yg bertakwa kpd Allah SWT.
* Org yang istiqamah tidak akan takut pada hari akhirat
* Gunakan nikmat sihat utk mencari pahala
* Gunakan kekayaan yang ada utk mencari pahala. Infaqkan pada jalan Allah SWT. Sifat org yg beriman ialah mereka mengeluarkan harta2 mereka utk jalan Allah SWT.
* Sabda Rasulullah SAW mafhumnya: takutilah kamu kepada kezaliman (jgn berbuat zalim kpd org) kerana ia bakal menggelapkan hari akhirat kita dan takutlah kpd kebakhilan kerana kebakhilan telah membinasakan umat yg terdahulu
*  Iktibar dari Qarun dlm Surah Al Qasas, ayat 76;

* ุฅِู†َّ ู‚َุงุฑُูˆู†َ ูƒَุงู†َ ู…ِู† ู‚َูˆْู…ِ ู…ُูˆุณَู‰ٰ ูَุจَุบَู‰ٰ ุนَู„َูŠْู‡ِู…ْ ูˆَุขุชَูŠْู†َุงู‡ُ ู…ِู†َ ุงู„ْูƒُู†ُูˆุฒِ ู…َุง ุฅِู†َّ ู…َูَุงุชِุญَู‡ُ ู„َุชَู†ُูˆุกُ ุจِุงู„ْุนُุตْุจَุฉِ ุฃُูˆู„ِูŠ ุงู„ْู‚ُูˆَّุฉِ ุฅِุฐْ ู‚َุงู„َ ู„َู‡ُ ู‚َูˆْู…ُู‡ُ ู„َุง ุชَูْุฑَุญْ ุฅِู†َّ ุงู„ู„َّู‡َ ู„َุง ูŠُุญِุจُّ ุงู„ْูَุฑِุญِูŠู†َ
* "Sesungguhnya Qarun adalah ia dari kaum Nabi Musa, kemudian ia berlaku sombong dan zalim terhadap mereka; dan Kami telah mengurniakannya dari berbagai jenis kekayaan yang anak-anak kuncinya menjadi beban yang sungguh berat untuk dipikul oleh sebilangan orang yang kuat sasa. (Ia berlaku sombong) ketika kaumnya berkata kepadanya: "Janganlah engkau bermegah-megah (dengan kekayaanmu), sesungguhnya Allah tidak suka kepada orang-orang yang bermegah-megah. (seperti lagakmu itu)."

* Sambutan hari raya yg mengikut syariat Allah SWT;
    * Hari raya adalah ibadat & diberi pahala oleh Allah SWT
    * Mulai dari malam raya - hadis Rasulullah SAW mafhumnya; antara 5 malam yg sangat mustajabnya doa ialah malam aidilfitri dan juga malam aidiladha
    * Isikan malam raya dgn qiamullail
    * Bermula dari terbenam matahari Maghrib terakhir Ramadhan - disunatkan banyak bertakbir sehingga sebelum Solat sunat raya. Takbir beramai2 di rumah bersama keluarga bermula pada malam raya
    * Mandi sunat hari raya
    * Disunatkan berwangi-wangian khusus bagi yg lelaki sahaja (berlebihan)
    * Berpakaian yg terbaik & cantik
    * Disunatkan makan terlebih dulu sebelum pegi Solat sunat raya
    * Disunatkan keluar utk Solat sunat raya
    * DIsunatkan pergi ke masjid jalan lain & balik melalui jalan yg lain.
    * Ucapkan salam & taqabalallahu minna wa minkum
    * Saling bermaaf-maafan sesama kita
    * Perbanyakkanlah utk menghubungkan silaturrahim

Wallahua'lam.

July 4, 2016

Kos Keperluan sekarang VS Emas

Teks: Kizeewatty Zainal

Assalamualaikum wbt.

Mari saya kongsikan dan buka mata berapakah kos keperluan sekarang jika dibandingkan dengan emas.

✔ Haji = 15 dinar
✔ Pendidikan = 30 dinar
✔ Persaraan (Pencen) = 150 dinar
✔ Perkahwinan = 30 dinar

Harga 1 dinar hari ini, RM 804.80 (harga ahli 4.7.2016). 

Bila harga emas semakin meningkat, 
jumlah dinar yg diperlukan lebih sedikit. ๐Ÿ‘
So Untung tak untung simpan dinar ni..?

๐Ÿƒ๐Ÿ’จJom simpan emas serendah 0.5 gram.

Saje cerita sikit sebab Ramai Tanya best ke simpan Dinar ni. Kalau simpan duit la katakan. Agak² terkumpul ke tak ? ๐Ÿ˜Š✌





Dalam SIMPANAN TUNAI tak ada EMAS
Dalam SIMPANAN EMAS FIZIKAL ada TUNAI

JOM MULAKAN SEKARANG

Harga Emas Powergold sila klik link di bawah:


Whatsapp saya jika anda ingin tahu bagaimana cara untuk mendapatkan emas serendah 1 gram.

Kizeewatty Zainal
0192484428
#AhliPowerGold #PasirGudang
#EmasSimpananTerbaik #EmasKalisInflasi 

Note: Powergold ada keluar Dinar packing baru. Memang cantik, siap gambar kaabah lagi. So boleh lah target kumpul dinar untuk mengerjakan haji dan umrah ๐Ÿ˜Š

Hati Baik Niat Baik

Teks: Kizeewatty Zainal

Bismillah.๐Ÿ’ž

Cuba hari ini kita fikir yang elok yang baik, niat yang baik-baik, cakap yang baik-baik dan buat perkara yang baik.

#KizeeHealthyVita
www.kizeewattyzainal.blogspot.my

#positive #positivequotes #muhasabahdiri
#ramadan

4 Tempat Untuk Anda Jual Semula Emas Anda

Teks: Kizeewatty Zainal

Assalamualaikum wbt.

Hari ini saya komgsikan tips daripada Encik Amzari tentang bagaimana anda boleh menjual semula emas anda unyuk dijadikan pelaburan atau modal.

Credit: Amzari Amran

Ada seorang customer bertanyakan kepada saya, "bila dah beli 1gram ni nanti nak jual balik di mana eh?"

Ni jawapan saya:.-
❶- Anda boleh jual pada sesiapa sahaja.

Di sini anda boleh membuat pilihan sama ada anda boleh jual berdasarkan harga pasaran sekiranya tiba-tiba ada individu yang nak buat pembelian terus di mana pada masa tu anda tak promote untuk jual semula walhal hasrat anda tadi nk jual. Huhuhu faham tak?
+
Sekiranya anda promote untuk jual, anda boleh offer pada individu tersebut pada harga rendah sedikit daripada harga pasaran. So win-win lah..dia dapat harga rendah sikit, anda pula dapat tunai.

❷- Jual semula pada dealer / agen syarikat / wakalah / introducer.

Anda ingat balik, sebelum ni anda beli emas ni pada siapa? Jadi anda boleh roger orang tersebut dan nyatakan hasrat anda tu.
+
Di sini jika anda mahu jual semula emas anda, pihak dealer atau agen syarikat tersebut akan merujuk pada harga belian balik (buyback). Jika anda beli melalui saya, InsyaAllah saya akan beli semula dengan anda. Tak ada masalah

➌- Jual semula pada Syarikat yang menjual.

Nasihat saya, sebelum anda beli emas anda, pastikan anda tanya  secara jelas bahawa pihak syarikat mempunyai jaminan atau tidak untuk belian emas semula.

Kebanyakan syarikat bukan sahaja menjual emas, malah mereka akan beli semula emas anda.

Walaubagaimana pun, pastikan anda beli pada syarikat yang mempunyai jaminan belian balik.
+
Syarikat akan terima emas anda mengikut harga belian balik (buyback). Owh yer, tambahan...diingatkan, sebelum anda beli emas, pastikan juga spread atau perbezaan harga jual - harga beli adalah rendah.

Sekiranya spread sangat tinggi, jurang keuntungan anda juga sangat tinggi. Pilihlah spread yang rendah.

➍- Jual pada mana-mana kedai emas.

Apabila sebuat mana-mana kedai emas, bermaksud anda perlulah tanya lebih 2 atau 3 buah kedai. Bukannya hanya satu kedai sahaja  tak terima, kemudian anda menilai bahawa emas yang anda beli tu tidak laku. Bukan begitu, anda perlu tahu bahawa kedai emas adalah kedai yang hanya menjual emas sahaja dan menjual emas jenis perhiasan (barang kemas) sahaja.
+
Tambahan pula, sesetengah kedai emas agak leceh untuk beli emas anda yang mempunyai berat minima. "You mau tolak 1gram sahaja"..so faham-faham la eh.huhu..
+
Bukan semua kedai emas langsung tidak terima emas yang anda mahu jual semula. Masih ada, cuma anda perlu cari lebih dari satu kedai. Masih banyak lagi kedai emas di luar sana nak beli emas "terpakai" ni. Anda boleh cari kedai emas yang tulis di luar kedai mereka "perkhidmatan beli emas lama". Tentu dorang akan beli..cubalah.
+
Perlu diingatkan yer, apabila anda jual semula emas anda di kedai emas, spreadnya sangat tinggi. Jadi, fikir-fikirkanlah.

p/s:. Sila ikut turutan untuk 4 tempat anda jual semula emas anda.
 Ar-Rahnu bukanlah tempat untuk menjual emas, sebaliknya sebuah institusi yang menawarkan perkhidmatan pajak gadai syariah. Jika Ar-Rahnu di bawah koperasi juga ada yang menjual emas dan setahu saya Ar-Rahnu yang beli emas ni mungkin di belah Pantai Timur.

Moga bermanfaat ~

Dalam SIMPANAN TUNAI tak ada EMAS
Dalam SIMPANAN EMAS FIZIKAL ada TUNAI



JOM MULAKAN SEKARANG

Harga Emas Powergold sila klik link di bawah:


Whatsapp saya jika anda ingin tahu bagaimana cara untuk mendapatkan emas serendah 1 gram.

Kizeewatty Zainal
0192484428
#AhliPowerGold #PasirGudang
#EmasSimpananTerbaik #EmasKalisInflasi 

July 3, 2016

Kena beli emas pula kalau Brexit

Assalamualaikum wbt

Kenapa kena beli emas pula kalau Brexit?
- - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - -

๐Ÿ“ŒEmas merupakan instrumen "Safe Haven Assets" ketika krisis kewangan _(baca : "financial turmoil")_

Apabila Brexit ini berlaku, sudah pastinya ketidaktentuan dlm pasaran saham/matawang akan menyebabkan ramai para pelabur lari ke dalam pasaran emas. Meteka akan beli emas utk menampung harta mereka daripada kejatuhan saham/ matawang.

Ini sekaligus melonjakkan harga emas.
- - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - -
๐Ÿ“‹Sekarang ini, harga emas telah melonjak lebih daripada 5% di pasaran dunia, sudah cecah 13++USD/Oz
๐Ÿ“‹Pasaran saham Eropah jatuh 7%
๐Ÿ“‹David Cameron perdana menteri UK akan letak jawatan Oktober ini.

Kerana, simpanan  emas anda pada masa ini, merupakan salah satu jaminan kemudahan untuk generasi anda di masa hadapan. 



Whatsapp saya jika anda ingin tahu bagaimana cara untuk mendapatkan emas serendah 1 gram.

Kizeewatty Zainal
0192484428

#AhliPowerGold #PasirGudang
#EmasSimpananTerbaik #EmasKalisInflasi