October 16, 2015

Emas Sebagai Rizab

Assalamualaikum wbt.

Apakah maksud rizab??

Konsep mudah rizab adalah,sesuatu yg kita jadikan sebagai simpanan di masa hadapan utk melindungi kita atau membantu kita.

Contoh:
1) Rizab kawasan perhutanan - Tidak boleh dimusnahkan atau dijejaskan serta perlu dipelihara dan dipulihara dari masa ke semasa.

2) Rizab bumiputera - Melindungi hak2 bumiputera yg telah termaktub dlm undang2 sesebuah negara.

3) Rizab tanah - Tanah tersebut telah digazetkan utk sesuatu kegunaan dan tidak boleh digunakan bagi tujuan selain dari yg ternyata dlm surat pejabat tanah demi melindungi kawasan tanah tersebut.

4) Rizab emas - Setiap negara ada rizab emas mereka demi melindungi ekonomi negara tersebut dari serangan ekonomi dan juga bagi menunjukkan nilai kekayaan sesebuah negara.

****************************

Emas yg kita miliki pada masa ini adalah rizab bagi diri kita dan keluarga kita jika berlaku sesuatu perkara yg tidak bagus.

Ketika nilai matawang sedang tinggi, harga emas akan menjadi agak rendah tetapi ini tidak merugikn para penyimpan2 emas kerana emas yg disimpan bertindak sebagai rizab nilai kekayaan keluarga tersebut.

Ia akan digunakan apabila berlaku kejatuhan ekonomi dlm sesebuah keluarga atau sesuatu kemalangan yg tidak dapat dielakkan.


JOM MULAKAN SEKARANG

Harga Emas Powergold sila klik link di bawah:

akademigoldcreation_kizee1982

Whatsapp saya jika anda ingin tahu bagaimana cara untuk mendapatkan emas serendah 1 gram.

Kizeewatty Zainal
Whatsapp 0192484428

#AhliPowerGold #PasirGudang
#EmasSimpananTerbaik #EmasKalisInflasi

No comments:

Post a Comment