July 10, 2013

Salam Ramadhan Al Mubarak : Cergas bersama Mighty 3 Gems Shaklee

Teks: Kizeewatty Zainal

Alhamdulillah, dimurahkan rezeki dan dipanjangkan usia kita untuk sekali lagi bertemu bulan mulia Ramadan Al-Mubarak, bulan penuh keberkatan . Pastinya umat Islam berpusu-pusu dalam manjalankan ibadah, mencari pahala dan tidak kurang juga yang mencari juadah berbuka dan bersahur.

Rasulullah  s.a.w telah banyak memberi panduan kepada kita mengenai makanan dan minuman dan peraturan lain yang perlu diperhatikan untuk mengelakkan dos berlebihan dan sekaligus mengurangkan stamina kita dalam melaksanakan ibadah di bulan Ramadan ini. Makanan boleh menguntungkan dan merugikan. Maksud merugikan kerana makanan boleh menyerang tubuh kita jika diambil secara berlebihan. Sebahagian besar penyakit terjadi kerana pengambilan makanan yang melebihi keperluan tubuh. Penyakit terjadi kerana manusia sering mengambil makanan yang sukar dicerna dan dihadam oleh perut.

Rasulullah s.a.w telah menyarankan agar kita mengambil makanan beberapa suap sekadar menyokong keperluan.  Cara makan yang terbaik untuk tubuh dan hati adalah dengan menyediakan perut kita sepertiga untuk makanan, sepertiga untuk udara dan sepertiga lagi untuk air. Jika perut kita terlalu dipenuhi dengan makanan maka tidak ada ruang untuk udara dan air, kita juga akan susah bernafas, perut terasa senak dan sekaligus kita akan letih. Akibatnya hati akan menjadi malas dan kita tidak mempunyai stamina secukupnya untuk melakukan aktiviti seharian. Sebenarnya tubuh, akal dan minda akan menjadi kuat dan cerdas jika mengambil makanan yang penuh nutrisi, bukan dari banyaknya makanan yang kita makan.

Tiga supplemen yang ringkas di bawah merupakan diet seimbang yang wajib diambil ketika berpuasa kerana mempunyai segala khasiat yang diperlukan untuk menjalani kerja seharian.Penyediaan yang cepat bagi mereka yang tidak sempat menyediakan juadah bersahur dan berbuka dan sesuai untuk semua peringkat umur.


Shaklee Mighty 3 Gems ESP Mealshakes Performance Drink
Shaklee -Supplemen Mighty 3 Gems

ESP atau Energising Soy Protein merupakan serbuk yang diperbuat dari 100% non-GMO soy protein yang lengkap dengan 9 asid amino perlu. Ia membantu membekalkan tenaga yang berpanjangan. ESP membantu kita mengalas perut dan menahan lapar kerana ia membantu menghasilkan mukosa sebagai pelindung kesan asid hidroklorik di dalam perut. Dapat mengelakkan rasa kepedihan perut dan juga pedih ulu hati dan ianya sangat sesuai bagi yang menghidap gastrik.  ESP juga mengandungi kadar glisemik yang rendah dan sesuai juga kepada pengidap kencing manis. Gabungan kalsium dan protein di dalam ESP menjadi makanan tambahan untuk penghasilan utama susu ibu yang dapat diberikan kepada si manja kesayangan anda sepanjang anda berpuasa

Performance Drink mempunyai rasa oren yang menyegarkan ala-ala 100 Plus. Ia menjadi pilihan ahli-ahli sukan dan mereka yang menjalani gaya hidup aktif supaya kekal bertenaga dan mengurangkan rasa dahaga dan memberi kita karbohidrat bagi daya ketahanan. Membekalkan bendalir dan elektrolit yang penting untuk membantu mencegah penyahidratan dan tidak kekeringan. Terbukti secara klinikal dalam memelihara paras gula darah yang penting dalam badan dan mempercepatkan penyembuhan kecederaan otot akibat kekurangan nutrisi dan air di bulan puasa ini.

Mealshakes merupakan minuman multivitamin yang lengkap. Sesuai untuk orang yang aktif dan mereka yang tidak sempat mengambil makanan dan hidangan yang seimbang. Juga membekalkan nutrisi kepada mereka yang sukar untuk menelan supplemen dalam bentuk pil terutama warga tua. Membekalkan 19 vitamin dan mineral penting yang diperlukan oleh tubuh. Sumber yang kaya dengan kalsium dan protein. Pilihan terbaik rendah lemak dan rendah glisemik dan kaya dengan serat sekaligus membantu membuang lemak berlebihan dan sisa buangan dari perut dan usus.    

Kepada sesiapa yang berminat untuk mendapatkan supplemen dan hidangan yang berkualiti ini sila hubungi saya di:

sms: pm: whatsapp ~ 0192484428
email: kizeewattyzainal@gmail.com
FB fanpage:Kizee Healthyvita Shop

Untuk senarai penuh produk dan harga Shaklee sila lihat di sini Produk dan Harga Shaklee

No comments:

Post a Comment