July 22, 2013

Ada apa dengan GLA? Jatuh hati kali pertama.

Teks: Kizeewatty Zainal

Assalamualaikum w.b.t

Pejam celik pejam celik sudah 13 hari umat Islam berpuasa. Saya doakan ibadat puasa kita di bulan Ramadhan Kareem ini diberkati Allah s.w.t. Hari ini saya terpanggil untuk berkongsi kisah bermulanya saya berkenalan dengan produk Shaklee. Jatuh hati kali pertama dengan GLA. Ya, inilah supplemen pertama yang saya ambil.

Segalanya bermula tanggal 2 Syawal tahun lepas, saya mula rasa sakit apabila datang bulan. Paling menakutkan senggugut saya agak teruk hingga menyebabkan saya banyak terbaring di bilik. Selama 2 hari saya menahan sakit dan ketika itu saya dan suami meraikan Aidilfitri kami di rumah mak mertua saya. Nasib baik mak seorang yang memahami kerana dia tahu keadaan saya yang kerap tidak sihat. Apa yang merisaukan saya sakit ini pernah saya alami beberapa taun lepas dan ketika itu saya di diagnosis mengidap cyst. Tapi alhamdulillah pada ketika itu doktor memberi ubat untuk cyst saya yang berukuran agak kecil dan bukan pada tahap kritikal pada waktu itu.

Oleh kerana sakit yang berlarutan itu, saya mula meninjau dan mencari apa-apa maklumat berkenaan cyst ini. Ini kerana saya rasakan mimpi ngeri saya berulang kembali. Saya pahami sedikit apa itu cyst dan bagaimana ianya terjadi. Tanpa disangka- sangka saya terbaca testimoni seorang hamba Allah yang mempunyai masalah yang sama dengan saya dan telah menemui penawarnya, GLA Shaklee. Semakin dalam saya menggali maklumat tentang vitamin Shaklee ini. Dari mana asalnya, halal ataupun tidak, keberkesanannya terjamin atau hanya bersifat sementara, dan macam-macam lagi yang saya ingin tahu.

GLA Shaklee
GLA Shaklee
Kemudian baru saya teringat yang salah seorang kawan saya adalah wakil pengedar vitamin ini. Setelah berbincang dan mendapatkan nasihat daripada dia, saya tekad untuk mengambil supplemen
ini.

Alhamdulillah, setelah 2 bulan saya sudah terasa keberkesanannya, tiada lagi sengugut dan sakit yang teruk. Selepas GLA saya mula mengambil Vitamin C untuk migrain yang saya alami sejak berumur 14 tahun.  Di ikuti pula dengan Alfalfa, Ostematrik dan Omega Guard untuk masalah sembelit.

Bagi saya segala penyakit saya selama ini ada hikmah rupanya. Dari sini saya banyak berhubung balik dengan kawan-kawan lama saya. Bertambah erat silaturrahim antara kami. Di samping itu saya dapat membantu orang-orang di sekeliling saya kerana saya yakin yang kualiti vitamin ini dapat meningkatkan tahap kesihatan seseorang itu.

Dan sungguhnya tiap yang baik ini datang daripada Allah jua, dan saya bersyukur kerana dengan sakit ini saya semakin menghargai peluang yang diberikan oleh- Nya, lebih menjaga kesihatan diri dan juga dapat meyebarkan dan berkongsi segala kebaikan dengan orang yang tersayang. 

Kepada anda di luar yang mempunyai sebarang pertanyaan dan nasihat untuk masalah kesihatan anda sila hubungi saya di:

sms: pm: whatsapp ~ 0192484428
Email: kizeewattyzainal@gmail.com
FB: Kizeewatty Zainal
FB fanpage: Kizee Healthyvita Shop

Untuk senarai penuh produk dan harga Shaklee sila lihat di sini Produk dan Harga Shaklee

No comments:

Post a Comment