May 29, 2016

Senaman Ringkas Secara Konsisten

Teks: Kizeewatty zainal

Assalamualaikum wbt.

Dari bulan Nov 2015 hingga bulan May 2016, tiap hari saya konsisten sedikit demi sedikit melakukan senamakan ringan. Saya mula buat squat dari 10 kali sehari hingga saya boleh melakukan 100 kali sehari (20 squat x 5 set)

Kemudian melakukan crunch sebanyak 10 kali hingga 100 (20 kali x 5 set).
Selama setengah jam pula saya berjogging menggunakan elliptical. Semasa bersenam lakukan zikir atau mendengar lagu. Terpulang pada individu masing-masing. Rehat selama seminit bagi setiap 5 minit senaman. 

Gambar carian Google

Alhamdulillah, berat badan saya berkurang. Badan lebih terbentuk dan lemak-lemak mula berkurang di bahagian peha, perut dan lengan. Saya juga kurang merasa teringin makan dengan jumlah yang banyak.

Oh iya, wajib minum air masak lebih-lebih dalam proses kuruskan badan ye kawan-kawan. Ambil suplemen detoks dan jaga makanan.

Kizee
0192484428

Pengedar Shaklee Pasir Gudang
Dari 60kg -55kg.

 

No comments:

Post a Comment