February 14, 2015

7 Langkah Untuk Berjaya Dunia Akhirat

Assalamualaikum dan Salam Pembuka Rezeki Buat Rakan - Rakan Jutawan yg Dermawan!

Semoga kita semua sentiasa sihat, ceria, kaya & berjaya dunia akhirat. 

Semoga semua urusan kita dipermudahkan oleh Allah dan diberkatinya, Aamiin.

                                            ╚════❤๐Ÿƒ ๐ŸŒน๐Ÿƒ❤════╝

7 Langkah Yang Kita Perlu Lakukan Untuk Berjaya:

1. Decide what you want – Fikirkan apa kemahuan kita Ini adalah langkah terpenting kerana kita perlu tentukan hala tuju atau matlamat kita sebelum lakukan tindakan selanjutnya. Ianya mestilah very specific dan jangan terlalu general. Contoh, kita mahu pendapatan RM10,000 sebulan selepas 6 bulan dari sekarang.

2. Write it down – Tuliskan di atas kertas Tanpa kita tuliskan apa kemahuan atau matlamat kita di atas kertas secara terperinci, ianya adalah hanya satu impian kosong .

3. Set a dateline – Tentukan tarikh untuk mencapai kemahuan kita Dateline adalah “motivating force” untuk kita merancang kemahuan kita. Sekiranya matlamat kita terlalu besar, pecahkan kepada sub dateline.

4. Make a list – Tuliskan list activiti kita Tuliskan activiti kita yang kita fikirkan perlu untuk mencapai matlamat kita.

5. Organise your list – Susun aturkan list kita Fikirkan apa yang perlu kita lakukan dahulu, kedua, ketiga, dan seterusnya. Disiplinkan diri kita untuk lakukan seperti yang telah kita tuliskan.

6. Take action – Ambil tindakan Berpandukan list kita tadi, lakukan sesuatu dan sibukkan diri kita untuk mencapai matlamat tersebut.

7. Do something everyday – Lakukan sesuatu setiap hari Setiap individu mempunyai 365 hari setahun, 24 jam sehari. Setiap hari jangan biarkan ianya berlalu tanpa aktiviti yang berfaedah.

Sekiranya kita dapat mendisplinkan diri kita untuk lakukan sesuatu yang berfaedah demi mencapai matlamat, kita sendiri akan kagum dengan kejayaan yang kita akan kecapi nanti.

Selamat mencuba…
Semoga Manafaat..

      1 gram 1 bulan 1 orang
          | Saving | Trading | 
             | Networking |


JOM MULAKAN SEKARANG

Harga Emas Powergold sila klik link di bawah:


Whatsapp saya jika anda ingin tahu bagaimana cara untuk mendapatkan emas serendah 1 gram.


Kizeewatty Zainal
0192484428
#AhliPowerGold #PasirGudang
#EmasSimpananTerbaik #EmasKalisInflasi 

No comments:

Post a Comment