May 14, 2015

Cara Menabung untuk yang Boros

Assalamualaikum wbt

Al-kisah diri saya. 

Saya pun test la dengan 1gram 1bulan. Adakah saya mampu tahan nafsu nak belanja? Hingga waktu mendesak pun adakah saya jual emas yang dah bergram2 ni?

Jawapan tidak.

Saya pun lupa dah berapa bulan dalam simpanan ni.

Kalau setakat takde duit sikit2 nak belanja tu takde la sampai nak jual emas ni. Banyak lagi cara lain.

Saya simpan ni pun sebab banyak sebab :

✅saya tak tahu esok lusa kewangan saya macam mana.

✅saya tak tahu bisnes sampai bila bertahan. Kadang kita tak sangka dugaan datang.

✅saya tak tahu esok2 Tuhan nak uji kita sakit ke. 

Mungkin kalau saya tak simpan emas ni, saya memang takde tabungan langsung.

Jangan takot nak simpan emas. Takot simpan duit banyak2 akhirnya takde nilai. 

Awak boros?

Meh simpan. Sebab kita bukan hanya sekadar menyimpan, tapi jugak untuk pelaburan jangka panjang yang menguntungkan!

1⃣Gram 1⃣Bulan 1⃣Keluarga


Berminat untuk mengetahui lebih lanjut tentang aset emas boleh WhatsApp / SMS / CALL / Telegram


Kizeewatty Zainal
0192484428
#AhliPowerGold #PasirGudang
#EmasSimpananTerbaik #EmasKalisInflasi 

No comments:

Post a Comment