May 20, 2015

Testimoni Kurus Dengan Lecithin

Teks: Kizeewatty zainal

Assalamualaikum wbt.


Lecithin merupakan campuran kompleks fosfolipid yang terdapat dalam sel-sel badan kita. Ia bermanfaat untuk kesihatan fizikal dan mental. 30% daripada otak kering dan 20% dari saraf kita terdiri daripada Lecithin.

Lecithin melindungi sel-sel dan menguatkan struktur sel-sel dengan memudahkan pergerakan lemak, bahan buangan dan nutrien didalam dan diluar sel-sel tubuh.



Fungsi Lecithin
  • Meningkatkan Fungsi Kognitif
Lecithin merupakan sumber yang kaya dengan kolina yang akan ditukarkan menjadi asetilkolin. Asetilkolin ialah sejenis bahan kimia dalam otak yang penting untuk kecergasan mental, fokus dan memori.

Jumlah asetilkolin yang mencukupi dapat mengekalkan fokus, membantu meningkatkan memori dan membantu meningkatkan tahap intelektual kita. 

Apabila tahap asetilkolin rendah, ia akan menjejaskan keupayaan belajar dan mengingati maklumat. Ha so ibu-ibu dan ayah-ayah yang ada anak yang result exam diorang boleh buat kita naik darah tinggi, so boleh beri Lecithin pada mereka.

Ibu-ibu mengandung dan menyusu pun sangat bagus ambil Lecithin untuk baby-baby mereka :)

  • Meningkatkan Kesihatan Hati
Lecithin diyakini dapat membantu hati dalam mempercepatkan aliran lemak dan kolestrol. Mengurangkan pengumpulan lemak dan menghapuskan toksin berbahaya dalam badan.

  • Membantu Mengekalkan Berat Badan dan Badan Yang Sihat
Inilah yang buat Lecithin Shaklee sangat famous dan digunakan oleh beribu-ribu marhain di Malaysia. Customer yang amik Lecithin rata-rata cakap Lecithin buat kita tak boleh nak makan banyak-banyak macam selalu. 

Lecithin merupakan pengemulsi lemak yang membantu memecah dan mencairkan lemak. Hal ini dapat membantu meningkatkan metabolisme dan pembakaran lemak dengan lebih berkesan apabila kita sertakan dengan program diet dan senaman yang betul.

  • Membantu Peredaran Darah Yang Sihat
Lecithin membantu mencegah pembentukan lemak pada dinding hati kita dan memecahkan deposit lemak dalam salur darah dan otak. Secara tidak langsung mengurangkan tahap kolestrol dan meningkatkan kesihatan kardiovaskular.

  • Mengekalkan Kelembapan Dan Kesihatan Kulit
Bab-bab kulit ni mesti ramai orang perempuan suka. Fitrah manusiakan semua suka yang cantik.

Lecithin mempunyai kepekatan asid lemak yang tinggi, hal ini menyebabkan ia mampu mengekalkan kelembapan kulit dengan berkesan. Kulit akan menjadi lebih lembap dan lembut.

  • Membantu Meningkatkan Penyerapan Nutrien
Lecithin membantu meningkatkan penyerapan vitamin larut lemak seperti vitamin A, D, E dan K
Testimoni Kurus Dengan Lecithin
Testimoni Kurus Dengan Lecithin
Testimoni Kurus Dengan Lecithin

Kizee 
0192484428

FB fanpage:Kizee Healthyvita Shop

Untuk senarai penuh produk dan harga Shaklee sila lihat di Produk dan Harga Shaklee

No comments:

Post a Comment