February 25, 2014

Kelas Blog, Fanpage, Iklan dan Teknik Penulisan

 Teks: Kizeewatty Zainal

Assalamualaikum w.b.t

Ramai antara kawan-kawan saya yang mengutarakan hasrat ingin berhenti kerja, menjaga dan membesarkan anak, tapi oleh kerana komitmen dan hutang yang banyak, maka hasrat yang murni itu terkubur.  Kebanyakan daripada mereka sudah terlalu jemu dan apabila waktu bekerja memakan masa berkualiti mereka untuk bersama keluarga.

Ramai dari mereka begitu takut dan rungsing dengan apa yang ingin dilakukan di rumah bagi menjana pendapatan. Mereka ingin sedikit sebanyak dapat membantu dan tidak membebankan para suami apabila mereka mengambil keputusan untuk berhenti nanti.

Nasihat saya pada kawan-kawan yang mempunyai niat untuk berhenti kerja dan ingin berbisnes, usah teruskan niat anda. Anda perlu membuat persiapan sebelum berhenti kerja. Mulakan dengan membuat pelan rancangan bagaimana anda ingin menampung dan menjana pendapatan sendiri bila sudah tiada duit gaji. Mulakan dengan mengumpul modal, pilih perniagaan apa yang ingin dan boleh anda ceburi. Mula cari mentor dan ilmu yang betul bagaimana cara untuk bermula di masa anda masih bekerja lagi. Mula berbisnes dan rasakan pengalaman jatuh bangun berbisnes sebelum anda benar-benar bergelar WAHM.

Bagi anda yang sudah bergelar surirumah, jika anda ingin menjana pendapatan di rumah, masih belum terlambat jika. Mulakan sekarang. Ya, sekarang dan jangan berlengah lagi kerana tiap detik anda terfikir-fikir akan merugikan anda. Langkah pertama yang pantas adalah penting, diikuti dengan tindakan yang konsisten dan tidak patah semangat.

Bagaimana dan di mana anda ingin bermula? Saya mulakan dengan memasuki kelas asas blog dan membina fanpage produk yang telah sedia ada iaitu suplemen dan makanan tambahan Shaklee. Di sini saya diajar dengan ilmu yang betul dan mentor yang berdedikasi. Sedikit demi sedikit saya mula mendaki ke atas, dari tidak tahu apa-apa tentang bines dan pengiklanan hinggalah saya mampu berjalan dengan kaki sendiri. Dunia dan sikap saya berputar 180 darjah, sentiasa positif dan bersemangat bagi mencapai cita-cita saya untuk mempunyai SOHO saya sendiri. Insya Allah.

Kepada yang tertanya-tanya yang mana sesuai untuk disertai, di bawah adalah keterangan yang mungkin membantu tidak kira samada anada ingin berbisnes atau beriklan atau menyampaikan maklumat dan menjana pendapatan dengan hanya berblogging:

1. Kelas online asas bina blog penulisan - untuk membina blog berpengaruh, blog yang disukai pembaca, belajar menulis blog dengan betul yang dapat menarik trafik ke blog.

2. Kelas online asas blog fanpage mula bisnes - bagi yang mahu mulakan bisnes online. Tak tahu cara untuk mula bisnes. Belajar urusniaga mudah dengan menggunakan medium percuma blog, fanpage, facebook. Belajar menjana pendapatan bermula RM5, RM10, dan seterusnya. Bagi yang tidak ada produk kami di Akademi menyediakan produk untuk dropship.

3. Kelas beriklan di mudah.my - mudah.my merupakan medium promosi online secara percuma. Belajar teknik beriklan dengan betul di situ.

4. Kelas penulisan kreatif - bagi yang bercita-cita menulis cerpen. Belajar menulis cerpen dahulu sebelum menulis novel. Apabila sudah pandai tulis cerpen, insya Allah boleh menulis novel.
Sebab perlu masuk kelas asas blog online
  1. Kelas adalah fleksibel. Peserta kami adalah kebanyakan suri bekerjaya dan surirumah, secara online 100 peratus, ia fleksibel, boleh mula bila-bila masa.. Ada 10 langkah tugasan untuk kelas asas blog dan penulisan, dan 16 langkah mudah untuk bina kedai online. 
  2. Kumpulan sokongan. Selepas selesai semua tugasan, peseta akan di serap masuk dalam kumulan tertutup Akademi Bekerja di Rumah. Dari situ boleh membina jaringan, peserta pula boleh mencari peluang-peluang baru untuk bina persahabatan dan sokongan. 
  3. Sangat sesuai untuk surirumah yang baru hendak mula, tidak tahu urusniaga asas, tidak tahu buat borang, tidak tahu mahu mula dari mana, tidak ada produk di mana kami di Akademi akan sediakan produk. 
  4. Belajar membina kelompok sasaran untuk produk dan perkhidmatan yang bakal ditawarkan. Blog dan facebook adalah langkah paling asas dan mudah untuk kita belajar jualan online. Ini sesuai bagi orang yang sibuk, surirumah yang pemalu. 
  5. Trek pemula. Bagi mahu mula bisnes secara sambilan atau sepenuh masa. Khususnya persediaan bagi surirumah yang tidak ada apa-apa asas. Kita mempunyai barisan pengajar di seluruh Malaysia, tidak ada had masa, kami menerima pendaftaran setiap hari. 
  6. Mula cabar diri untuk persediaan tahun baru. Tidak kira suri bekerja di rumah, atau suri bekerja luar rumah.
sumber dari : Puan Masayu Ahmad

Kelas ini di mana?
Uniknya kelas kami secara online sahaja. Boleh mula bila-bila masa.

Saya bekerja tak ada masa?
Disebabkan kalian tak ada masa, itu sebab kela sini fleksibel. Iaitu 10 langkah mudah untuk kelas penulisan dan 16 langkah untuk kelas bisnes.

Saya tak ada produk.
Produk kami sediakan. Jika sudah ada produk lagi ok.

Berapa lama boleh pandai?
Bukan berapa lama boleh pandai, tetapi berapa cepat kalian boleh siapkan tugasan. Ada pelajar laju ambil masa 10 hari sahaja, ada 3 minggu, ada sebulan dan ada lebih dari itu.

Apa lagi yang kami dapat?

Jaringan dan perhubungan sahabat-sahabat lain yang juga dari kalangan surirumah, suri bekerjaya. Boleh berkenalan dan bertukar pandangan. Inilah kumpulan sokongan yang perlu untuk wanita yang bekerja di rumah, untk mendapatkan semangat, pendapat, bina kenalan baru dan sebagainya.


Apakah uniknya akademi kami ? 
Ya memang unik, kalau kita pergi kursus atau seminar yang lain, perlu himpunkan 2 atua 3 orang penceramah contoh:
  • penceramah kursus teknikal-iaitu langkah demi langkah 
  • penceramah yang memberi motivasi 
  • penceramah yang menyampaikan pengalaman dalam bidang tersebut contoh dalam bisnes butik 
  • kita ada kelas kursus kemahiran, iaitu buka kedai online, langkah demi langkah, jika ada produk boleh gunakan, jika tidak ada kami sediakan 
  • Bagaimana pula motivasi? Ia disampaikan oleh lebih 10 orang serentak dalam bentuk penceritaan, dan ia ada dalam setiap buku yang kita berikan. Contoh, ebook super wahm super mom, ialah kisah realistik ibu-ibu yang berpendidikan yang mendahului merasai pengalaman pahit manis bekerja di rumah. Kita tidak jemput mereka tetapi perkongsian itu sudah ada dalam ebook. Jadi boleh baca bila-bila masa. 
  • manakala dalam kategori bidang, kalau pelajar itu suka buat kek maka ebook bisnes makanan adalah sesuai, kerana dalam itu sudah diberikan perkongsian pengalaman sebenar dalam bisnes makanan. Bukan seorang tetapi lebih dari 10 orang berkongsi kisah benar.

Apa lagi?
Kami sediakan pula tapak-tapak iklan, jadi selain belajar, mengambil ilmu, mengambil inspirasi. Boleh pula melebarkan sayap dengan beriklan di rumah-rumah yang didatangi pelanggan. Rumah itu adalah blog, iaitu seperti lot-lot kedai. Kita ada lebih 150 agen lot dan sudah menghampiri 340 blog yang membantu promosi bisnes sendiri dan juga rakan-rakan yang lain.


BAGAIMANA INGIN MENDAFTAR?

Bagi yang berminat dan serius untuk mendapatkan pendapatan secara online , bolehlah sertai kami. Walaubagaimanapun, anda digalakkan untuk menghubungi saya untuk berbincang dan bertanyakan soalan selanjutnya.


FB Official :Kizeewatty Zainal 

SMS WHATSAPP PM : 0192484428 atau tinggalkan komen di bawah.

atau


Anda boleh membuat pembayaran ke:
Kizeewatty Zainal
Maybank 101245259053

CIMB        7042019768

dan isi borang tempahan di sini


http://kizeewattyzainal.blogspot.com/p/borang-tempahan.html



Untuk mereka yang teruja untuk mengetahui lebih lanjut saya ucapkan SELAMAT DATANG, JOM DAFTAR dan MULAKAN LANGKAH PERTAMA ANDA!


Salam Sayang,

Kizeewatty Zainal
Pembantu Kelas Asas Blog dan Rakan Niaga
Pasir Gudang Johor

No comments:

Post a Comment