February 26, 2014

Resepi Bancuhan Cinch Cafe Latte dan ESP

Teks: Kizeewatty Zainal

Assalamualaikum w.b.t

Apabila waktu pagi atau waktu di antara sarapan dan makan tengahari, saya selalu terasa lapar. Nak makan kudap-kudapan pasti tidak kenyang dan pasti saya akan mengunyah makanan yang tidak berkhasiat.

Oleh itu sarapan atau minum petang saya kan ditukar dengan mengambil Cinch Shake Mix dan ESP dari Shaklee.

ESP atau Energising Soy Protein merupakan serbuk yang diperbuat dari 100% non-GMO soy protein yang lengkap dengan 9 asid amino perlu. Ia membantu membekalkan tenaga yang berpanjangan. ESP membantu kita mengalas perut dan menahan lapar kerana ia membantu menghasilkan mukosa sebagai pelindung kesan asid hidroklorik di dalam perut. 

Dapat mengelakkan rasa kepedihan perut dan juga pedih ulu hati dan ianya sangat sesuai bagi yang menghidap gastrik.  ESP juga mengandungi kadar glisemik yang rendah dan sesuai juga kepada pengidap kencing manis. Gabungan kalsium dan protein di dalam ESP menjadi makanan tambahan yang terbaik.

Cinch Shake Mix amat berbeza dengan suplemen yang lain kerana setiap kali anda minum, anda akan mendapat 24 gram protin, 24 jenis vitamin dan mineral penting dan 6 gram serat larut. Ini penting kerana protin digunakan untuk membina otot, dan ototlah menaikkan kadar metabolisma dan juga membakar kalori. 

Makanan yang kaya dengan protin juga boleh menahan kelaparan, yang mana boleh membantu mengurangkan pengambilan makanan antara waktu makan. Tidak lupa juga kepada Leucine yang merupakan nutrisi penting dalam Cinch untuk keperluan tubuh. Ini amat sesuai untuk anda yang ingin berdiet, menguruskan badan dan kekal sihat sepanjang hari.

Cinch Shake merupakan suplemen berkhasiat yang didatangkan khas dalam 3 perisa: Vanila, Coklat dan Cafe Latte

Resepi Cinch Cafe latte dan ESP

Bahan-bahannya:
  • 1.5 sudu Cinch Cafe Latte
  • 1 sudu ESP
  • Air suam 350ml
Cara-cara bancuhan:
  • Campurkan semuanya sekali, dinasihatkan letak air suam dahulu di dalam Shaker Shaklee barulah Cinch dan ESP untuk mengelakkan minuman bergumpal.
  • Goncang Shaker sampai semua sebati dan sedia untuk diminum. 
Sebagai tambahan, selepas itu minum 200ml air kosong beserta 6 biji alfalfa. Hasilnya , alfalfa akan mengembang dan perut kita akan lebih kenyang.

Resepi Bancuhan Cinch Cafe latte dan ESP
Resepi Bancuhan Cinch Cafe latte dan ESP

Untuk konsultasi percuma dan  harga vitamin Shaklee, sila hubungi saya di:

sms: pm: whatsapp ~ 0192484428
FB fanpage:Kizee Healthyvita Shop

atau anda boleh membuat pembayaran melalui borang tempahan di bawah:

http://kizeewattyzainal.blogspot.com/p/borang-tempahan.html


Untuk senarai penuh produk dan harga Shaklee sila lihat di Produk dan Harga Shaklee

No comments:

Post a Comment