March 5, 2014

PROMOSI ESP SHAKLEE MAC 2014

Teks: Kizeewatty Zainal

Assalamualaikum w.b.t

Bulan Mac merupakan bulan yang lain daripada yang lain. Ini kerana promosi hebat dari Shaklee iaitu minuman yang digemari oleh ibu-ibu mengandung, menyusukan anak, mereka yang ingin mengurangkan kadar paras gula dalam darah, mereka yang ingin menjaga penampilan dan menjaga kecantikan kulit muka. Pendek kata ESP merupakan salah satu makanan tambahan optimum untuk kesihatan menyeluruh. 

Apa istimewanya ESP ini? 

Secara klinikal, ESP mempunyai indeks glisemik yang rendah di samping kandungan protein yang tinggi. Seperti yang kita tahu, protein amat diperlukan untuk membina sel-sel baru di dalam tubuh badan kita. Atau bahasa mudahnya, protein merupakan baja yang menyuburkan dan merupkan makanan ruji sel tubuh badan kita untuk membiak dan membesar.
Apa pula indeks glikemik? 

Indeks glikemik adalah indeks pengukuran mengenai efek makanan yang mengandungi karbohidrat terhadap kadar glukosa darah. Karbohidrat yang memecah dengan cepat mempunyai indeks glisemik (G.I) yang tertinggi manakala karbohidrat dengan G.I yang rendah pulak memecahkan gula dengan perlahan-lahan sambil membebaskan glukos ke dalam sistem badan anda. 

Mengekalkan paras gula dalam darah yang rendah amatlah penting dalam pengurangan berat badan dan penjagaan kesihatan dalam jangka masa panjang.Indeks glikemik yang rendah amat diperlukan penderita diabetes, mereka yang ingin berdiet, serta mereka yang memiliki kadar kolesterol tinggi. 

Manfaat Indeks Glisemik Rendah


1, Mencegah dan mengawal diabetes. 

American Journal of Clinical Nutrition pada Julai 2002 merumuskan bahawa makanan berindeks glisemik tinggi meningkatkan risiko terkena diabetes tahap 2.

2. Mengurangi risiko penyakit jantung. 

Risiko penyakit jantung meningkat sejajar dengan jumlah peningkatan kolesterol tubuh anda. American Journal of Clinical Nutrition juga melaporkan bahawa diet rendah indeks glisemik mengurangkan kadar kolesterol jahat dan trigliserida dalam masa satu bulan.

3. Menurunkan obesiti. 

Makanan dengan indeks glikemik rendah dapat memberi rasa kenyang yang lebih banyak dan bertahan lebih lama. Oleh kerana itu minum ESP pada waktu perut kosong menyebabkan kita akan rasa kenyang yang berpanjangan)

4. Mencegah kanser. 

Artikel lain dalam jurnal yang sama menyebutkan adanya kesinambungan antara makanan tinggi indeks glikemik dengan risiko kanser kolorektal, kanser payudara dan juga kanser ovarium dan prostat. Dr Atkins dalam New Diet Revolution menyatakan hubungan antara kanser dengan indeks glikemik yang didasari oleh fakta bahawa sel kanser “mendapatkan makanan dari gula.” 

Buku itu juga menyatakan bahawa penderita kanser payudara mungkin lebih selamat dan kurang mengalami risiko kanser jika kadar insulin tubuh mereka lebih rendah .

Banyak kan kebaikan ESP? Bulan Mac inilah masa yang terbaik untuk anda merasai khasiat ESP kerana promosi ESP Beli 6 Percuma 1 telah kembali. Apa lagi yang anda dapat selain itu? 
  • Beli 6 tin ESP, anda akan dapat PERCUMA 1 tin ESP bernilai RM150
  • Beli 6 tin ESP, anda akan dapat KEAHLIAN PERCUMA yang bernilai RM65
  • Beli 6 tin ESP, anda akan dapat duit bonus Shaklee RM 36.30 pada pertengahan bulan April 2014 
  • Jumlah penjimatan yang bakal anda perolehi dengan belian 6 tin ESP ialah RM425.30 (hanya bagi ahli shaklee).


Untuk konsultasi percuma dan  harga vitamin Shaklee, jangan segan silu hubungi saya. Ingin 1-2 ESP pun Insya Allah saya boleh tunaikan.

sms: pm: whatsapp ~ 0192484428
  
Pembayaran boleh dibuat di:
Kizeewatty Zainal
Maybank 101245259053
CIMB 7042019768 
atau anda boleh membuat pembayaran melalui borang tempahan di bawah:

http://kizeewattyzainal.blogspot.com/p/borang-tempahan.html

Untuk senarai penuh produk dan harga Shaklee sila lihat di Produk dan Harga Shaklee

No comments:

Post a Comment