March 11, 2014

Ramuan Anggur di dalam Vitamin E

Teks: Kizeewatty Zainal

Assalamualaikum w.b.t


Semua sedia maklum bahawa anggur amat berkhasiat dan merupakan makanan sunnah para nabi dan rasul.  Anggur merupakan salah satu buah-buahan yang menjadi kegemaran dan makanan ruji manusia sejak dari dulu lagi. 


Sebenarnya anggur berasal dari Afghanistan dan tanaman anggur ini kemudiannya menular ke setiap pelusuk dunia. Buah anggur banyak digunakan untuk mengatasi beberapa penyakit berbahaya dan sebagai antibiotik terhadap radikal bebas. Dan hari ini saya ingin berkongsi info khasiat buah anggur yang digunakan Shaklee di dalam salah satu vitamin semulajadinya iaitu Vitamin E.

Fungsi Anggur di dalam Vitamin E Shaklee.
  • Menghilangkan Migran
Jus anggur mampu membantu menyembuhkan migran. Caranya dengan membuat jus anggur pekat tanpa air dan diminum setiap pagi.
  • Menyembuhkan Sembelit
Kandungan gizi dari buah anggur sangatlah penting untuk menyembuhkan sembelit. Anggur mengandung asam organik, selulosa dan gula yang membantu mengatasi masalah sembelit. 
  • Melambatkan Penuaan
Biji  dan kulit anggur mengandung antioksidan. Kandungan antioksidan yang terkandung di dalamnya sangat kuat untuk melambatkan penuaan. Amalkan pemaknan anggur dalam hidangan makanan anda secara teratur.
  • Kesihatan Jantung 
Anda dapat menjaga jantung dengan meminum satu gelas jus anggur atau memakannya dalam keadaan mentah. Cara ini sangat efektif untuk kesihatan jantung.
  • Mengatur Kadar Gula dalam Darah
Anggur memiliki indeks glikemik yang sangat rendah dan bermanfaat bagi orang yang mempunyai kadar guka dalan darah yang tidak seimbang. Fitonutrien yang hadir dalam buah anggur ini sangat membantu mengatur gula darah dan meningkatkan sensitiviti insulin.
  • Mencegah kanser
Anggur juga kaya akan sumber antioksidan dan anti inflamasi nutris, yang membantu menghambat peradangan kronis yang menjadi awal pertumbuhan sel kanker. Fitonutrien resveratrol, anthocyanin dan proanthocyanidins yang sangat kuat hadir dalam buah anggur dan memiliki sifat anti peradangan yang menyingkirkan pertumbuhan kanker.
  • Gangguan ginjal
Anggur dapat membantu menyingkirkan asid di dalam ginjaldan mengurangkan gangguan dan pemendapan toksin di dalam ginjal.
  • Asma
Anggur memiliki kekuatan yang dapat meningkatkan kadar air dalam paru-paru., maka mereka yang mempunyai penyakit asma dapat mengurangkan masalah sesak nafas.
  • Antibakteri
Anggur merah memiliki kandungan antibakterial dan antivirus yang kuat, sehingga dapat melindungi tubuh dari infeksi.
  • Alzheimer
Penelitian menunjukan bahawa anggur dapat meningkatkan kesihatan otak dan menghindari dari penyakit Alzheimer. Anggur mengandung resveratol, iaitu polifenol yang mengurangkan simptom dan penyakit Alzheimer.
  • Influenza
Jus anggur dipercaya dapat mencegah dan membantu penyembuhan beberapa penyakit infeksi virus seperti influenza. Kandungan polyphenol dapat mengekang pembentukan protein yang biasanya dikaitkan dengan penyakit kardiovaskuler.
  • Membantu kesihatan gusi.  
Kandungan kimia yang terkandung dalam jumlah besar pada biji dan kulit anggur mampu menghakis bakteri yang melekat pada enamel gigi.

Cuba perhatikan, adakah anda sudah mengambil Vitamin E yang secukupnya untuk sehari? Jika tidak, satu botol Vitamin E dari Shaklee ini sudah cukup untuk membantu anda dalam menjaga kesihatan secara keseluruhannya. 
  • 1 botol Vitamin E  mengandungi 120 kapsul untuk pengambilan selama 4 bulan berharga RM149.00 (tidak termasuk pos)
Untuk konsultasi percuma dan  harga vitamin Shaklee, jangan segan silu hubungi saya. 

sms: pm: whatsapp ~ 0192484428
FB fanpage: Kizee Healthyvita
  
Pembayaran boleh dibuat dan kemudian hubungi saya untuk bukti pembayaran:
Kizeewatty Zainal
Maybank   101245259053
CIMB         7042019768 

atau anda boleh membuat pembayaran melalui borang tempahan di bawah:

http://kizeewattyzainal.blogspot.com/p/borang-tempahan.html

Untuk senarai penuh produk dan harga Shaklee sila lihat di Produk dan Harga Shaklee

No comments:

Post a Comment