July 1, 2014

Prestasi Blog: Selamat Ulang Tahun yang Pertama

Teks: Kizeewatty Zainal

Assalamualaikum

Alhamdulillah. Bila dihitung kembali sudah setahun saya berblogging. Tarikh 1 Julai 2013 merupakan entri saya yang pertama di alam maya.




Kenapa saya pilih blog?

Pernah lihat cara Milo mengiklankan produk mereka. Sedar tak Milo bukan saja beriklan di TV, malah di radio, suratkhabar, pamplet, sampel percuma dan lain-lain. Kita boleh lihat Milo yang sudah 80 tahun produknya, masih lagi tanpa jemu mengiklankan produk mereka setiap hari bukan?.

Pengiklanan Milo banyak melibatkan kos dan memerlukan modal wang yang besar. Bagi peniaga kecil seperti saya pula semestinya mencari yang percuma sahaja buat masa ini. Antara platform pengiklanan yang tidak memerlukan kos adalah Facebook, Blog, Instagram, Twitter, dan sebagainya.

Dan yang menariknya melalui blog ini saya sudah mula menjana pendapatan secara online. Walaupun tidak seberapa mana yang saya dapat tapi untung dan rezeki Allah yang kecil inilah yang saya syukuri.

Melalui pembelajaran blog inilah saya bersua dengan lebih ramai kawan dari dalam dan luar Malaysia, lebih ramai rakan akademi dan lebih ramai manusia positif di atas muka bumi ini. Tanpa mereka momentum saya mungkin terumbang ambing dan sentiasa lemau ataU merudum saja dari hari ke hari.

Bak kata pepatah ingin jadi pandai perlu berkawan dengan orang yang pandai. Alhamdulillah saya mempuyai mentor yang penyabar iaitu Puan Khairunisa dan Puan Masayu yang tidak jemu-jemu mangajar dari A ke Z dan menjawab segala persoalan saya sehingga terbina blog yang saya boleh banggakan ini. 

Saya tak sangka yang saya boleh dan mampu menulis. Tidak dapat dinafikan pada permulaannya saya mengambil masa 5 hari untuk menyiapkan satu entry. Berpeluh jugalah saya dan rasa pening nak merangka satu ayat. Suamilah yang menjadi mangsa "kamus"bergerak saya.

Dan kini alhamdulilah, dalam sehari hampir 300-500 kunjungan ke blog ini dan sesekali mencapai sehingga 800 kunjungan. Insya Allah, setiap hari blog ini menuju ke 100,000 pengunjung dan semoga blog ini memberi manfaat kepada sesiapa yang membacanya.

****************************************************************************************************************************************************

Anda ingin mempunyai blog sendiri namun tidak tahu caranya?

Anda ingin mempunyai perniagaan anda sendiri tanpa perlu buka kedai fizikal?

Anda ingin berniaga namun tidak punya modal dan produk?

Anda mempunyai blog sendiri namun ingin menukarkannya menjadi pendapatan sampingan?

Atau anda minat menulis dan berkarya tetapi tidak tahu cara menyalurkannya?




Bagi anda yang berminat dan teringin untuk membina blog anda sendiri dengan cara mudah dan santai, atau mungkin hanya ingin bertanya jangan segan silu. Untuk mula, kita analisa dahulu, pm saya sekarang atau mesej di inbox. Pendaftaran adalah setiap hari.  
Untuk sebarang pertanyaan, hubungi saya di:
 
FB Official :Kizeewatty Zainal 
SMS WHATSAPP PM : 0192484428 atau tinggalkan komen di bawah.



  Daftar hari ini sebelum yuran kelas asas blog semakin meningkat selaras dengan kemasukan peserta kelas asas blog yang semakin hari semakin bertambah!!

 

Salam Sayang

Puan Kizeewatty
Pembantu Kelas Asas Blog
Pasir Gudang Johor

No comments:

Post a Comment