October 9, 2013

Menjana Anak Cerdik dan Pintar

Teks: Kizeewatty Zainal

Assalamualaikum w.b.t

Dalam kehidupan seharian anak kecil yang sentiasa aktif dan serba pantas, kanak-kanak tidak mempunyai masa yang cukup untuk menikmati makanan yang seimbang. Dalam kesibukan waktu kerja dan menguruskan anak-anak, seorang ibu agak sukar menyediakan makanan berkhasiat dan terbaik untuk anak-anak.

Antara sebab kenapa anak-anak memerlukan vitamin tambahan

  • dari kelahiran hingga umur 3 tahun perkembangan otak amat peka terhadap pemakanan bayi dan 75% daripada kapasiti otaknya berlaku dalam tempoh yang genting ini. 
  • selepas umur 2 tahun, pengambilan makanan berlemak seharusnya di ambil dalam kuantiti sederhana rendah untuk mengelakkan penyakit jantung, kegemukkan dan masalah kesihatan yang lain.  
  • pada umur 5 tahun,90% daripada perkembangan otak kanak-kanak telah lengkap . 
  • antara umur 11 hingga 16 tahun, satu peningkatan yang besar dalam tumbesaran biasanya berlaku dengan peningkatan berat badan dan pertumbuhan otot yang ketara.

Oleh itu, Shaklee menjadi pilihan terbaik bagi ibu bapa untuk anak mereka kerana ia merupakan makanan tambahan yang segera dan boleh di ambil semasa hamil lagi. Insya Allah anak-anak anda akan menjadi anak yang cepat membesar dengan sihat dan mudah faham walaupun baru berusia beberapa bulan.  Jadi berikan vitamin terbaik buat anak-anak yang sedang membesar


Anak-anak lebih bertenaga dan fokus dalam menjalani kehidupan kanak-kanak mereka

                                                                                     Mealshakes
Mealshakes menyediakan 24 jenis vitamin, mineral dan zat perlu iaitu sebagai nutrien asas yang perlu bagi anak-anak yang sedang membesar dan remaja-remaja untuk terus kuat dan sihat.  Sumber terbaik serat pemakanan dan protein, sumber pekat kalsium dan mempunyai index glisemik rendah



 Omega Guard
Omega Guard Minyak ikan terbaik di dunia diekstrak dari ikan laut air sejuk di perairan negara Jepun. Ia BUKAN dari hati ikan. Omega Guard merupakan minyak ikan paling tulen didunia yang mengandungi rangkaian spectrum penuh 7 jenis asid lemak Omega 3 semulajadi termasuk EPA, DHA, ALA dan banyak lagi. DHA adalah nutrien utama untuk otak, sistem saraf dan retina. DHA juga boleh membantu meningkatkan keupayaan ingatan dan pembelajaran dan sangat sesuai untuk membuatkan anak lebih pintar dan cerdas dalam sesi pembelajaranya. Omega-3 juga menunjukkan dapat menyokong keseimbangan emosi dan sikap yang positif, dan membantu dalam meningkatkan daya ingatan semasa mereka tua kelak.

Vita-C Chewable Berfungsi meningkatkan sistem imunisasi badan kanak-kanak. Menpunyai rasa sitrus yang hebat Sesuai untuk kanak-kanak atau orang dewasa yang mengalami kesukaran menelan tablet. Membantu dalam menguatkan sistem imun yang penting untuk kanak-kanak kekal sihat dan cemerlang dalam pembelajaran mereka. ia membantu dalam mencegah jangkitan jangkitan dan demam selsema yang sering menyerang murid-murid sekolah. vitamin C juga perlu untuk mengekalkan integrasi antara sel dan menyokong kesihatan mata, gigi, gusi, otot, tulang dan peredaran darah di kalangan kanak-kanak yang sedang membesa

Lecithin  
Lecithin soya merupakan sumber utama kolina yang merupakan komponen neurotransmitter asetilkolina yang terlibat dalam proses penghantaran mesej ke otak dalam sistem saraf. Akademi Sains Kebangsaan telah mengiktiraf yang kolina merupakan sumber penting dalam diet seharian kerana pelbagai khasiat yang dimiliki terutamanya untuk kesihatan otak

B Complex
Kombinasi lapan Vitamin B penting untuk metabolisme dan B12  dipercayai memperbaiki daya tumpuan dalam kelas  dan pembelajaran.

 










Insya Allah, jika anda inginkan yang terbaik untuk anak-anak anda, berdoa dan bergantunglah pada Allah semoga anak anda menjadi anak yang soleh solehah dan berjaya dunia akhirat. Di samping makanan tambahan yang berkhasiat amat perlu dalam arus kesibukan ibu bapa yang bekerja.

Kepada anda di luar yang mempunyai sebarang pertanyaan dan nasihat untuk masalah kesihatan anak anda sila hubungi saya di:

sms: pm: whatsapp ~ 0192484428
email: kizeewattyzainal@gmail.com
FB fanpage:Kizee Healthyvita Shop


1 canister Meakshakes 544gram berharga RM113.75.

1 Botol Omega  90 kapsul berharga RM136.0.

1 Botol Vit C Chew  90 biji berharga RM37.50.

1 Botol Lecithin  180 kapsul berharga RM52.50.

1 Botol B Complex  120 kapsulberharga RM53.7.


Untuk senarai penuh produk dan harga Shaklee sila lihat di Produk dan Harga Shaklee

2 comments: