November 10, 2013

Vivix Alternatif Penawar Penyakit Kencing Manis

Teks: Kizeewatty Zainal

Assalamualaikum w.b.t

Baru-baru ini kerajaan mengurangkan subsidi gula gara-gara demi menjaga kesihatan rakyat yang terlalu mudah dan gemar mengambil gula yang tinggi dalam hidangan dan menyebabkan peningkatan penyakit diabetes. Walaupun saya kurang sependapat dengan alasan ini kerana banyak lagi sebab yang munasabah untuk mengelakkan penyakit kronik ini, namun apa yang dikatakan dan dikuatkuasakan mempunyai alasan yang kukuh. Ini kerana melalui statistik hampir 3 juta rakyat Malaysia disahkan menghidap penyakit kencing manis dan angka ini akan sentiasa meningkat jika tiada sekatan bermula dari akar umbi.

Untuk pengetahuan semua, penyakit kencing manis merupakan penyakit di mana kadar gula yang berlebihan dalam darah. Ini terjadi kerana badan kekurangan sesuatu hormon yang dipanggil insulin (dihasilkan oleh organ bernama pankreas yang terletak dibawah perut) yang diperlukan untuk menukar gula kepada tenaga dalam badan kita. 

Dalam perut, makanan berkanji dan bergula yang dipanggil makanan karbohidrat ditukar kepada bahan gula yang dipanggil glukos dan masuk ke dalam saluran darah di mana ia akan digunakan oleh badan untuk menghasilkan tenaga. Bagi orang yang mengidap penyakit kencing manis, organ pankreas tidak dapat menghasilkan hormon insulin dengan secukupnya atau insulin yang dikeluarkan tidak dapat bertindak seperti biasa.

Akibatnya, glukos atau gula tidak dapat memasuki sel-sel badan. Kadar gula dalam peredaran darah menjadi tinggi. Gula yang berlebihan ini akan disingkirkan oleh badan melalui air kencing. Inilah sebabnya, penyakit ini dikenali sebagai penyakit kencing manis.  

 
Kesan dari Penyakit Kencing Manis


Namun kita tidak perlu bimbang kerana setiap penyakit ada penawarnya dengan izin Allah s.w.t. Yang penting kita sentiasa berdoa bergantung pada Allah dan berusaha mencari penawar yang terbaik dalam hidup ini. Di Shaklee, terdapat produk yang merupakan suplemen dalam mencegah dan mengubati penyakit kencing manis ini.

Vivix mengandungi campuran unik botani Polygonum Cuspidatum, Anggur Muscadine, Elderberi Eropah dan Lobak Ungu yang kaya dengan polifenol menjadikan Vivix begitu unik. Polifenol adalah kumpulan fitokimia yang terdiri daripada sebatian tanaman yang mengandungi khasiat antioksidan dan sel anti-penuaan semulajadi. Vivix boleh memperbaiki tenaga sel. Ini kerana semakin tubuh kita terdedah kepada penuaan, semakin cepat sel tubuh kita kehilangan tenaga. Vivix boleh meningkatkan fungsi sel dan menambah tenaga dalam badan kita.

Manfaat Vivix untuk Kita
Testimoni dari pengguna Vivix

Berita gembira untuk anda. Promosi Shaklee masih berlangsung dan kali ini dengan produk Vivix



Promosi Vivix November 2013 - Beli 6 Percuma 1

Jika anda beli 6 botol Vivix, anda akan dapat :

1) percuma 1 botol Vivix
2) percuma pendaftaran ahli (biasanya daftar ahli adalah berjumlah RM65)
3) percuma kos pos penghantaran
4) Rebat tunai sebanyak RM240.

5) Penjimatan hampir RM800 (hanya untuk ahli shaklee sahaja)

Vivix boleh juga dihadiahkan kepada orang tua kita. Apa salahnya jika kita buat sedikit pelaburan demi kesihatan mereka di hujung usia ini. Penghargaan kepada ibu bapa bukan hanya dari segi wang ringgit. Hadiahkan suplemen dan penghargaan untuk jadikan hati mereka berasa bahagia. 

Sekiranya berminat untuk mengetahui info lanjut tentang Vivix bolehlah hubungi saya. Saya sedia membantu. Konsultasi percuma diberikan kepada mereka yang nak dapatkan pertolongan dari saya di:

sms: pm: whatsapp ~ 0192484428
email: kizeewattyzainal@gmail.com

Jom Like FB fanpage:Kizee Healthyvita Shop

Untuk senarai penuh produk dan harga Shaklee sila lihat di Produk dan Harga Shaklee

No comments:

Post a Comment