September 2, 2013

Hidup Lebih Muda dengan Shaklee Collagen Powder

Teks: Kizeewatty Zainal

Assalamualaikum w.b.t

Semakin kita tua, tubuh kita menghasilkan semakin kurang dan semakin kurang kolagen, mengakibatkan lebih banyak kedutan dan garis halus, di samping kulit yang semakin kendur. Umur bukanlah satu faktor yang menyebabkan kekurangan kolagen di dalam tubuh kita. Kerosakan kolagen juga boleh dipercepatkan dengan faktor luaran seperti matahari, radikal bebas di udara, air dan nutrisi, merokok dan lain-lain. Oleh itu Shaklee Collagen Powder atau SCP mampu mambantu kulit kita mengekalkan elastisiti semulajadi dan merperlahankan kedutan di permukaan kulit.

Fungsi Ramuan Utama SCP

~ Kolagen dari sisik ikan merah adalah sumber kolagen yang premium dengan kurangnya pencenaran dan kadar penyerapan yang tinggi berbanding dengan kolagen haiwan lain.

~Ekstrak biji Camellia japonica terdiri dari asid oleik, satu emolien dan pelembap kulit yang hebat dan isoflavin antioksida semulajadi yang mampu mengurangkan radikal bebas

~Ekstrak pfaffia juga dikenali sebagai ginseng Brazil, apabila digabungkan dengan Camellia Japonica membantu formasi kolagen dan asid hyaluronic. Dengan kemampuan luar biasa mengikat jumlah air yang banyak, asid hyalurinoc memainkan peranan penting dalam menghidratkan tisu tubuh untuk menjadikan kulit lembut, lembap dan licin.

~Elastin dari kolagen ikan memelihara kulit menjadi fleksibel tetapi tegang, memberikan reaksi melantun apabila kulit ditarik. Kolagen ikan mengandungi elastin yang berfungsi dengan kolagen untuk mengekalkan kulit menjadi tegang, anjal dan elastik.

Diri kita yang tampak tua dari usia sebenar

~Vitamin C dan B. Vitamin C menggalakkan penghasilan kolagen dan menentang radikal bebas yang merosakkan kulit kita. Vitamin B turut serta dalam metabolima karbohidrat, lemak dan protein untuk membebaskan tanaga yang diperlukan untuk penghasilan kolagen di dalam sel.

~Ekstrak kekerang glucosamin dalam ekstrak kekerang adalah penting dalam sintesis cecair synovial yang membekalkan pelincir kepada sendi-sendi dan menghidrat mata untuk melegakan ketidakselesaan mata.

~Lactobacillus acidophillus membantu mengimbangi mikroflora usus  dan membantu membina semula sistem usus yang sihat dan mampu meningkatkan penyerapan kolagen.

 Manfaat utama SCP
  1. membantu menguatkan rambut dan merangsang pertumbuhan semula.
  2. kuku menjadi kuat, bintik putih akan hilang dan pangkal kuku akan mengekalkan warna yang sihat
  3. kulit lembap dan elastisiti bertambah baik, kulit akan sembuh dengan lebih cepat dan mengurangkan parut.
  4. menghilangkan tanda penuaan
  5. menguatkan tulang dan mengurangkan kemungkinan tulang rapuh
  6. mengurangkan kesakitan geseran sendi-sendi
  7. baik untuk mata, kornea memerlukan kolagen dan membantu mengekalkan otot mata supaya tetap anjal
  8. memastikan otak sentiasa sihat, sel gyla membekalkan nutrisi kolagen kepada otak supaya berkeadaan baik dalam saat kita semakin tua.
Sekotak SCP mengandungi 15 paket kecil yang mudah larut dalam air, boleh dibancuh dengan jus buah-buahan, air suam atau sebarang minuman kegemaran anda..Harga RM 298 tidak termasuk pos.


Untuk nasihat percuma dan  harga vitamin Shaklee, jangan segan hubungi saya di

sms: pm: whatsapp ~ 0192484428
email: kizeewattyzainal@gmail.com
FB fanpage:Kizee Healthyvita Shop


Untuk senarai penuh produk dan harga Shaklee sila lihat di Produk dan Harga Shaklee



No comments:

Post a Comment