January 12, 2014

Kalsium Optimum dalam Ostematrix

Teks: Kizeewatty Zainal

Assalamuaalaikum w.b.t

Ostematrix Shaklee merupakan kalsium yang isinya paling seimbang dan memastikan kadar penyerapannya adalah 99%. Formulanya unik, dibuat dari mineral semulajadi dan garam mineral dari Laut Mati, mengandungi kalsium, magnesium dan fosforus dan vitamin D, zink, kuprum, mangan dan boron. Nutrien-nutrien ini perlu diambil bersama-sama agar penyerapan kalsium akan meningkat akan meningkatkan ketumpatan tulang bag mereka yang telah berumur secara berkesan. Ini kerana selepas seseorang itu berumur 40 tahun, kepadatan tulang mula menurun dengan cepat.

Manfaat dan Khasiat Ostematrix Shaklee

Menguatkan Tulang
Kalsium menghalang osteoporosis, menguatkan kuku, kerangka, gigi dan sistem saraf. I juga merawat tulang retak, osteomalacia iaitu rickets dewasa, kuku rapuh, ekzema, kovulsi, kejang, gusi berdarah dan merangsang darah untuk memekat.

Memperbaiki Kekejangan dan Kebas-kebas
Pengambilan 600mg kalsium sebelum tidur akan memperbaiki kebas-kebas, kejang sakit sendi dan artritis. 

Meringankan Stress
Mengimbangin tekanan darah, memelihara denyutan jantung, impuls saraf, penenang saraf, menggalakkan tidur selesa, memperbaiki jantung berdebar, gementar stress, memperbaiki depresi, mood swing, sakit kepala dan pitam.

Memperbaiki Masalah Haid
Dengan pengambilan 1000mg kalsium danmagnesium serentak meringankan sakit haid dan membantu membbuang dan pelawasan air kecil dan besar.

Pengalkalian Tubuh
Kalsium adalah mineral alkali, dan ianya berkesan bagi memastikan imbangan PH tubuh. Ia juga mengahalang obesiti di waktu umur tua. Tambahan pula kalsium membantu sel menyerap nutrien dan membantu detoksifikasi

Memperbaiki Hiperaktiviti Perut dan Sakit Gastrik 

Vitamin D
Mampu merawat penyakit rickets. Vitamin D meningkatkan penyerapan kalsiumdan fosforus untuk meninggikan ketumpatan tulang, menguatkan kerangka, memperbaiki penyakit periodontal. Vegetarian yang kurang terdedah kepada matahari sewaktu musim panas, individu melebihi 55 tahun, wanita hamil dan kanak-kanak perlu mangambil suplemen vitamin D ini

Magnesium
Ion positif no 2 penting di dalam tubuh kita. Ianya menggalakkan komposisi tulang dan rawan. Membantu sistem saraf, mengaktifkan enzim tubuh untuk menghasilkan tenaga, penegecutan saraf dan otot, menstabilkan denyutan jantung, memudahkan rembesan keluar sisa dari perut dan usus, menghalang endapan kalsium, melarut dan mengurangkan formasi batu karang atau batu hempedu. Ianya penting juga untuk mereka yang mempunyai masalah fluktuasi glukos.

Zink, Boron, Mangan dan Kuprum
Memelihara metabolisma kerangka dan pertumbuhan oto, menyusun enzim yang diperlukan untuk membaiki tulang, rawan dan menghalang artritis.

OSTEMATRIX SHAKLEE KALSIUM
OSTEMATRIX SHAKLEE

Bagaimana memilih suplemen Kalsium paling premium?

Pilih produk kalsium yang mempunyai tambahan vitamin D dan magnesium. Elakkan produk kalsium yang diperbuat dari tulang dan dolomite untuk mengelakkan keracunan plumbum. Elakkan juga mineral chelated kerana proses tersebut boleh menyebabkan tubuh menyerap logam berat tercemar dan toksin dalam proses menyerap mineral.

Bagi anda yang mencari suplemen kalsium yang terbaik bolehla pertimbangkan suplemen Ostematrix dari Shaklee ini

  1 botol OSTEMATRIX mengandungi 120 biji kapsul untuk pengambilan selama 1-2 bulan berharga RM61.


   






Untuk nasihat percuma dan  harga vitamin Shaklee, sila hubungi saya di:
sms: pm: whatsapp ~ 0192484428
Untuk senarai penuh produk dan harga Shaklee sila lihat di Produk dan Harga Shaklee

No comments:

Post a Comment