October 4, 2014

Suplemen untuk Perkembangan Minda

Teks: Kizeewatty Zainal

Assalamalaikum w.b.t

Makan apa tengah hari ini? Apa-apapun, alhamdulillah kerana dapat makan kan. Hai ini saya dan suami berpuasa sunat Arafah. Insya Allah.
 
Puasa Sunat Arafah ditentukan pada 9 Zulhijjah setiap tahun menurut takwim Islam. Puasa Sunat Arafah ini disunatkan kepada mereka yang tidak menunaikan haji di Mekah. Hukumnya sunat bagi orang yang tidak mengerjakan haji, tidak musafir dan tidak sakit. Bagi mereka yang melakukan Haji, maka tidak disunatkan untuk berpuasa pada hari itu. 


Nabi SAW bersabda tentang kelebihan hari Arafah,

“Tiada hari yang lebih banyak Allah membebaskan hambanya lebih dari hari Arafah” 
(Riwayat Muslim).

Nabi SAW juga bila ditanya tentang kelebihan berpuasa pada hari Arafah ini menjawab, ia menghapuskan dosa yang lalu dan tahun kemudiannya



Lafaz Niat Puasa Sunat Arafah Bulan Zulhijjah


Sambil-sambil fikir nak masak apa untuk berbuka mari saya kenalkan suplemen dan makanan untuk perkembangan otak khas daripada Shaklee

Omega Guard - Satu hidangan Omega Guard menyediakan 1000mg asid lemak omega 3 termasuk DHA dan EPA. 

B Complex - menggalakkan penukaran asid amino homocysteine kepada acetylcholine. Homocysteine ni kalau terlalu banyak tidak elok untuk otak kerana boleh menyebabkan pengecutan otak dan pelupa.

Lecithin - merupakan sumber kolina, iaitu satu komponen acetylcholine (neurotransmiter yang terlibat dalam penghantaran mesej ke otak dan sistem saraf).

Vivix - Kaya dengan polifenol, iaitu kumpulan fitokimia yang terdiri daripada sebatian tanaman yang mengandungi khasiat antioksidan dan sel anti-penuaan semulajadi. Ini menggalakkan kesihatan sel otak.


Untuk maklumat dan pertanyaan lanjut sila hubungi saya di:


sms: pm: whatsapp ~ 0192484428

atau  
PM di FB: Kizeewatty Zainal   


Jom like dan dapatkan info terkini di FB fanpage saya  di Kizee Healthyvita  

Untuk senarai penuh produk dan harga Shaklee sila lihat di Produk dan Harga Shaklee

No comments:

Post a Comment