December 31, 2013

Kalendar Puasa 2014

Teks:  Kizeewatty Zainal

Assalamualaikum w.b.t

Kalendar ini diberi oleh pakcik saya melalui Whatsapp dengan harapan dapat menjadi rujukan saya pada tahun 2014. Selain itu rujukan untuk saya menghabiskan puasa ganti dan juga memperbanyakkan puasa sunat. 

Kalendar ini juga dapat membimbing kita semua supaya lebih prihatin dengan bulan-bulan Hijriah dan juga hari-hari yang tidak dibenarkan sama sekali untuk kita berpuasa. Insya Allah yang wajib kita lakukan, jangan tinggalkan dan yang sunat kita lebihkan.

Dengan tarikan grafiknya yang unik, saya yakin ianya mampu menarik minat masyarakat untuk menggunakan kalendar ini. Dan secara tidak langsung dapat memupuk generasi muda dan anak-anak kecil kita untuk lebih celik mengenal peradaban Islam yang sudah lama ditelenggami tamadun Barat. Saya juga berharap kalendar sebegini akan lebih banyak diterbitkan di pasaran Malaysia. 

Insya Allah.



Kalendar Puasa 2014 (carian google)

  

No comments:

Post a Comment