December 21, 2013

Vita-Lea Multi-Vitamin Pertama Dunia

Teks: Kizeewatty Zainal

Assalamualaikum w.b.t

Vita-Lea Shaklee adalah multi-vitamin dan mineral yang pertama dicipta di dunia. Asalnya dikenali sebagai “Viatalize-Mineral’ dan disingkatkan sebutan kepada “Vita-min”, dan perkataan vitamin yang disebut kini  asalnya dari Shaklee. 

Peningkatan teknologi telah mengubah bentuknya dari cecair (90 tahun dahulu) kepada bentuk tablet yang dikenali sebagai Vita-Lea. Setiap tablet mengandungi 30 nutrisi harian lengkap yang diekstrak daripada sayuran dan buah, 12 vitamin dan 7 mineral penting sebagaimana disarankan oleh RDA (Recommended Dietary Allowance). Ia diformulasikan secara kompreensif dan sangat seimbang, halal, dan terbukti berkesan.

Vita-Lea Multi-Vitamin Pertama Dunia
Vita-Lea dengan tambahan Iron


Tablet Vita-Lea ini disaluti dengan serbuk nutrisi spirulina yang berwarna hijau. Walaupun tabletnya besar, namun ia amat licin dan mudah ditelan. Ia dihasilkan dengan kaedah yang terkini dan teknologi eksplosif yang kompleks sebagai “Explo-tab”. Vita-Lea merupakan tablet multi-vitamin yang paling pantas di dunia terlarut dalam air dan juga tubuh manusia. Mineral yang terkandung di dalam Vita-lea ini mudah berintegrasi dengan protin untuk penyerapan yang pantas oleh usus kecil.Ujian klinikal telah membuktikan dengan pengambilan Vita-Lea Shaklee selama setahun boleh mengurangkan risiko jatuh sakit sebanyak 65%. Pada tahun 2000 Vita-Lea telah dipilih oleh Center for Science di Amerika Syarikat sebagai “The Best Multi-Vitamin” di dalam Public Interest.


Manfaat, Kelebihan dan Khasiat Vita-Lea

  • Penambahan Tenaga Segera

  1. Pemberi tenaga
  2. Kecergasan tubuh
  3. kekutan mental
  4. membantu sistem memori
  5. Focus dalam aspek pembelajaran dan kerja seharian.
  • Pelengkap Nutrisi

Kekurangan pelbagai vitamin dan mineral penting akibat amalan diet yang tidak seimbang, terutamanya mereka yang mengamalkan sayuran (vegetarian) dan mereka yang mempunyai masalah kesiahatain seperti anaemia.

  • Keupayaan Sistem Produktif

Penting kepada kanak-kanak dan remaja yang sedang membesar.

  • Meningkatkan Metabolisma

Sangat membantu dalam stimulasi melabolisma dan melambatkan proses penuaan.

  • Elemen Penting Kepada Sel Tubuh

  1. Menyediakan asas nutrisi
  2. Memastikan sel hidup
  3. Pertumbuhan sel baru
  4. Membantu proses pembesaran pertumbuhan rambut, otot, kulit, kuku dan hormon.
  5. Menjaga kesihatan tiroid.
  • Melindungi Organ

Melindungi fungsi buah pinggang, jantung dan hati.


Mari kita lihat fakta nutrisi di dalam Vita-Lea.


Vita A
Kesihatan mata, kulit, anti oksida, melawan kanser, cegah rabun malam, bantu tumbesaran, kuatkan kerangka tulang, gusi, gigi, sistem respiratori, system imun dan rambut yang sihat.
Vita D
Kepadatan tulang, mencegah penyakit tulang lembut, osteoporosis dan psoriasis.
Vita E
Anti-oksida, kepejalan kulit, kulit berseri, melancar peredaran darah, mencegah darah beku, sakit jantung, katarak, atritis, baik untuk sistem produktif lelaki dan mengurangkan kesan parut
Vita C
Anti oksida melawan kanser, merangsang formasi kolagen, meningkatkan daya tahanan penyakit, mempercepatkan sembuh luka, mencegah selesema, gusi berdarah, darah beku, hidung berdarah.
Asid Folik
Kesihatan fetus, merangsang pengeluaran susu badan, kesihatan sel darah merah, kurangkan risiko sakit jantung dan kanser serviks, anaemia, osteoporosis, tekanan, ulser mulut, kesihatan kulit.
Vita B1
Menukarkan makanan kepada tenaga, menguatkan memori, kecerdasan mental, membina dan merangsang peredaran darah, bantu tumbesaranm ,masalah keresahan, mabuk laut/darat, mengurangkan petanda herpes zoster.
Vita B2
Tukarkam makanan kepada tenaga, anaemia, keletihan mata, katarak, jangkitan lidah dan mulut, kekejangan.
Vita B3
Tukar makanan kepada tenaga, menghasilkan hormon, merangasang peredaran darah, lower blood ripid, merawat pening, cirit birit, migraine, ulser, nafas berbau, baik untuk perut dan usus.
Vita B5
Meredakan tekanan, kesan penenang, melawan alahan, sembelit, keletihan, atritis, meredakan kesan sampingan, akibat antibiotic, mencegah jangkitan, mempercepatkan lika sembuh.
Vita B6
Metabolisma protin, baiki otot, senggugut, penenang, elakkan muntah-muntah, bibir kering, kejang dan kebas, anaemia dan glossitis dermatitis
Vita B12
Membantu tmbesaran fetus dan kanak-kanak, bantu selera makan, tindak balas saraf, baik untuk kecerdasan otak, kekuatan fizikal, memori fokus, keupayaan seksual dan mengelakkan anaemia, keletihan, keresahan, diabetis dan rabun.
Biotin
Bantu B kompleks berfungsi dengan lebih efektif, cegah rabun, rambut beruban dan gugur, diabetis, sakit otot, eczema dan radang kulit.
Kalsium
Menguatkan tulang dan gigi, darah beku, kebas, kejang, rasa sakit, insomnia, mengekalkan kadar degupan jantung normal, mencegah osteoporosis dan penyakit tulang lembut.
Fosforus
Meningkatkan kepadatan tulang, diabetis, batu karang, mencegah tulang reput, membantu tumbesaran, meredakan kesakitan akibat atritis dan anoreksia.
Iodin
Baik untuk tiroid, membantu tumbesaran fetus, tingkatkan kadar IQ kanak-kanak, membina ligament/otot dan kesinambungan tisu-tisu, kekutana fizikal dan mengawal berat badan.
Zat Besi
Membentuk hemoglobin, redakan kesakitan akibat PMS (senggugut), membantu tumbesaran, melawan penyakit, mengelakkan keletihan dan anaemia.
Magnesium
Kesihatan tulang, gigi, merehatkan otot dan sistem saraf, sifat penenang semulajadi, mencegah tekanan, diabetis, sakit jantung, batu karang, sakit buah pinggang, hati dan masalah penghadaman.
Copper
Membantu menukarkan zat besi kepada hemoglobin, kesihatan rambut, edema, penyakit berkaitan tulang dan masalah bengkak.
Zink
Meningkatkan sistem imun, mempercepatkan lika sembuh, meingkatkan keupayaan seksual lelaki, mencegah masalah prostat, baik untuk deria rasa dan bau, serta menajamkan minda.


Vitamin yang serba lengkap ini mempunyai harga yang amat berpatutan.
  • 1 botol Vita-Lea mengandungi 120 biji untuk pengambilan selama 4 bulan berharga RM88.75.
Untuk nasihat percuma dan  harga vitamin Shaklee, sila hubungi saya di:
  
sms: pm: whatsapp ~ 0192484428
FB fanpage:Kizee Healthyvita Shop

Untuk senarai penuh produk dan harga Shaklee sila lihat di Produk dan Harga Shaklee

No comments:

Post a Comment